Het is mogelijk om een extra persoon als supervisor of assistentie te registreren bij de consultatie. Op die manier kan bijgehouden worden indien andere personen betrokken waren bij de raadpleging, of indien een assistent + supervisor geregistreerd moeten worden bij de raadpleging.
Bovenaan in de consultatie kan het onderstaande ingesteld worden. In het overzicht van de consultaties staat dit dan ook vermeld.
Indien een supervisor staat ingesteld (in vak 2), komen brieven en voorschriften (bril/medicatie) op naam van de supervisor.
Voor het fiscaal overzicht geldt wel altijd de regel dat het bedrag van de consultatie (de prestatiebriefjes) op naam staat van de de normale eigenaar van de consultatie (de naam in vak 1).
Instellingen in EyeFile
Om een supervisor of assistent te kunnen instellen in EyeFile, moeten onderstaande instellingen aan staan. Ga via de balk bovenaan naar: Opties – Instellingen, en selecteer in de linkerkolom ‘Layout en velden’
vinkje 1 : dit moet altijd aan staan om een supervisor of assistentie in te stellen
vinkje 2 : dit moet aan staan om iemand te kunnen instellen als Assistentie.
vinkje 3 : dit moet aan staan om te verhinderen dat automatisch de laatst gekozen supervisor wordt ingevuld.
vinkje 4: automatisch uw naam als assistent invullen als je de (auto)refractie invult in een consultatie.