EyeFile raadt sterk aan om via volgende maatregelen uw data beter te beschermen:
- Gebruik een beveiligde Windows login voor het opstarten en aanmelden van uw PCs. Dit kan door een sterk wachtwoord in te stellen of een andere authenticatie methode in Windows zelf.
Het inloggen in EyeFile kan ook gekoppeld worden aan de AD (Active Directory) van uw Windows omgeving. In overleg met uw IT coördinator kunnen we dit verder te bekijken.
- Stel een wachtwoord in voor uw eigen login in EyeFile.
Via de balk bovenaan in Eyefile kan je via deze weg uw wachtwoord instellen:
Databeheer -> Gebruikers -> Bewerk een gebruiker
Kies vervolgens uw eigen naam en vink onderstaande aan:
Na het aanvinken van deze instelling moet je EyeFile herstarten en terug inloggen onder uw naam. Volg dan de stappen om uw eigen wachtwoord in te stellen.
Toegang tot EyeFile blokkeren
In bepaalde situaties is het nodig om de toegang tot EyeFile te blokkeren. Mogelijke scenario’s zijn:
- Een PC of laptop met EyeFile is gestolen of vervangen
- Een personeelslid heeft geen toegang meer nodig tot EyeFile
Een persoonlijke login uitschakelen kan via het beheer van de gebruikers in EyeFile.
Je kan vanuit uw eigen EyeFile account bepaalde PCs blokkeren via deze weg:
Via de balk bovenaan in Eyefile: Opties -> Instellingen -> Database
Klik op de knop ‘Blokkeer EyeFile toegang op bepaalde machines‘ .
Zoek in de lijst de PC naam die geblokkeerd moet worden.
Via de rechtermuisknop kan je klikken op deze PC en dan aanklikken om de toegang te blokkeren.
Contacteer ons bij vermoeden van diefstal of verlies van uw EyeFile PC zodat wij kunnen bijstaan bij het beschermen van uw data.